کد خبر: 14395
تاریخ انتشار: ۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۶
سازمان تأمین‌اجتماعی

پیام خانواده - امکان اعلام گزارش حادثه ناشی از کار بیمه‌شدگان شاغل در کارگاه‌های مشمول قانون تأمین‌اجتماعی‌ (بیمه‌شدگان اجباری) به صورت غیرحضوری و بدون نیاز به مراجعه به شعبه از طریق ورود به سامانه خدمات غیرحضوری سازمان تأمین‌اجتماعی فراهم شده است و این موضوع طی بخشنامه‌ای به تمامی واحدهای اجرایی این سازمان در سراسر کشور ابلاغ شد.

به گزارش پیام خانواده؛ در صورت وقوع حادثه ناشی از کار (موضوع ماده ۶۰ قانون تأمین‌اجتماعی) کارفرمایان مکلف هستند حسب ماده ۶۵ قانون تأمین‌اجتماعی؛ ضمن انجام اقدامات لازم اولیه برای جلوگیری از تشدید وضع حادثه دیده، موضوع وقوع حادثه را ظرف سه روز اداری به اطلاع سازمان تأمین‌اجتماعی برسانند.

گزارش حوادث ناشی از کار تا پیش از این باید به‌صورت کتبی به شعب سازمان تأمین‌اجتماعی اعلام می‌شد اما با توسعه خدمات غیرحضوری سازمان تأمین‌اجتماعی، در حال حاضر، کارفرمایان می‌توانند از طریق مراجعه به سامانه خدمات غیرحضوری سازمان تأمین‌اجتماعی به نشانی es.tamin.ir و با ورود به منوی کارفرمایان/خدمات کارفرمایان/ اعلام حادثه بیمه‌شده، نسبت به ثبت و اعلام حادثه ناشی از کار بیمه‌شدگان اقدام کند.

همچنین به منظور پیشگیری از تضییع حقوق بیمه‌شدگان حادثه دیده، در مواردی که کارفرما از انعکاس حادثه خودداری می‌کند، امکان اعلام گزارش حادثه به صورت غیرحضوری برای بیمه‌شدگان شاغل در کارگاه‌های مشمول قانون تامین اجتماعی نیز از طریق سامانه خدمات غیرحضوری این سازمان در منوی بیمه‌شدگان/ امور بیمه‌شدگان/ اعلام حادثه میسر شده است.

به‌گزارش روابط‌عمومی سازمان تأمین‌اجتماعی، طبق مفاد ماده "۶۰" قانون تأمین‌اجتماعی، حادثه ناشی از کار حادثه‌ای است که در حین انجام وظیفه و به سبب آن برای بیمه‌شده اتفاق می‌افتد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =